کمربندی یاسوج معروف به جاده مرگ سالهاست که به قتلگاهی برای مسافران تبدیل شده و طرح چهار خطه کردن این محور که بیش از ۱۲ سال به طول انجامید

کمربندی یاسوج معروف به جاده مرگ سالهاست که به قتلگاهی برای مسافران تبدیل شده و طرح چهار خطه کردن این محور که بیش از ۱۲ سال به طول انجامید     به گزارش پایگاه خبری جوانان کهگیلویه و بویراحمد“این مکان همواره محل بروز تصادفاتی سنگین و دردناکی بوده و مسئولان امر سعی کردند که با

کد خبر : 3805
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 شهریور 1401 - 11:26
کمربندی یاسوج معروف به جاده مرگ سالهاست که به قتلگاهی برای مسافران تبدیل شده و طرح چهار خطه کردن این محور که بیش از ۱۲ سال به طول انجامید

کمربندی یاسوج معروف به جاده مرگ سالهاست که به قتلگاهی برای مسافران تبدیل شده و طرح چهار خطه کردن این محور که بیش از ۱۲ سال به طول انجامید

 

 

به گزارش پایگاه خبری جوانان کهگیلویه و بویراحمداین مکان همواره محل بروز تصادفاتی سنگین و دردناکی بوده و مسئولان امر سعی کردند که با دوبانده کردن این محور تا حدودی به رفع این مشکل کمک کنند.

 

 

 

محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از این پروژه گفت: پروژه بابامیدان یاسوج به سمیرم قطعه کمربندی یاسوج که طول این قطعه ۱۴ کیلومتر و قرارداد آن ۷۷ میلیارد تومان است در سال ۱۴۰۰ آغاز شده و پیشرفت پروژه بیش از ۴۰ درصد است.

 

 

 

راستا  ادامه داد: پیمانکار خوب و توانمندی برای اجرای این طرح دارد و تلاش بر این است که چهار و نیم کیلومتر اول یعنی از پلیس راه اصفهان تا پل مختار بزودی  بهره برداری شود.

 

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سپس مابقی تکمیل شود و ضمن اینکه پیمانکار در کل مسیر در حین اجرای طرح است.

 

 

 

راستا اضافه کرد: قطعه چهار و نیم کیلومتری، پل ها، زیرسازی و روسازی و خاکبرداری در حال انجام  می باشد و امید است به زودی زیر بار ترافیک رود و بخشی از مشکل مردم در این محور رفع شود.

 

 

 

وی تصریح کرد: بخش عظیمی از تصادفات استان در این محور رخ می دهد و حادثه خیز ترین نقطه در استان است.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۱ درصد از تصادفات استان مربوط به این قطعه ۱۴ کیلومتری است و به همین دلیل در اولویت طرح ها قرار داده شده است.

 

 

 

راستا افزود: در محور یاسوج بابامیدان و سمیرم ۶۵ کیلومتر محور باند دوم احداث شده  و بهره برداری شده است

 

 

 

وی ادامه داد: نیاز است کل محور باند دوم احداث شود زیرا که یکی از جاده های ترانزیتی کشور و استان بوده و دارای ترافیک بالایی شاید نزدیک به ۲۰ هزار داشته باشد.

 

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محور های شریانی و شناسنامه دار کشور است که باید به خاطر سرعت در آمد و رفت ترافیک و ایمنی حمل و نقل نیاز به احداث باند دوم دارد.

 

 

 

وی عنوان کرد: این پروژه از طرح های ملی است که در سال ۱۴۰۱ تقریبا ۴۶ میلیارد تومان کل محور اعتبار دارد.

 

 

 

راستا تصریح کرد: این محور در حوزه استان ۱۵۰ کیلومتر طول دارد که در سه نقطه در حال اجرا است.

 

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهمترین قطعه آن کمربندی یاسوج است که امید است هر چه زودتر به بهره برداری برسد و تلاش بر این است اعتبارات به موقع تخصیص داده شود.

 

 

وی تاکید کرد: سال ۱۴۰۱ هنوز تخصیصی داده نشده اما با پیگیری های انجام شده وزارت اعلام کرده که به زودی  به این پروژه تخصیص صورت گیرد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://www.jirna.ir/