کمربندی یاسوج معروف به جاده مرگ سالهاست که به قتلگاهی برای مسافران تبدیل شده و طرح چهار خطه کردن این محور که بیش از ۱۲ سال به طول انجامید
کمربندی یاسوج معروف به جاده مرگ سالهاست که به قتلگاهی برای مسافران تبدیل شده و طرح چهار خطه کردن این محور که بیش از ۱۲ سال به طول انجامید به گزارش پایگاه خبری جوانان کهگیلویه و بویراحمد“این مکان همواره محل بروز تصادفاتی سنگین و دردناکی بوده و مسئولان امر سعی کردند که با
کد خبر : 3805
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 شهریور 1401 - 11:26
کمربندی یاسوج معروف به جاده مرگ سالهاست که به قتلگاهی برای مسافران تبدیل شده و طرح چهار خطه کردن این محور که بیش از ۱۲ سال به طول انجامید
به گزارش پایگاه خبری جوانان کهگیلویه و بویراحمد“این مکان همواره محل بروز تصادفاتی سنگین و دردناکی بوده و مسئولان امر سعی کردند که با دوبانده کردن این محور تا حدودی به رفع این مشکل کمک کنند.
محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از این پروژه گفت: پروژه بابامیدان یاسوج به سمیرم قطعه کمربندی یاسوج که طول این قطعه ۱۴ کیلومتر و قرارداد آن ۷۷ میلیارد تومان است در سال ۱۴۰۰ آغاز شده و پیشرفت پروژه بیش از ۴۰ درصد است.
راستا ادامه داد: پیمانکار خوب و توانمندی برای اجرای این طرح دارد و تلاش بر این است که چهار و نیم کیلومتر اول یعنی از پلیس راه اصفهان تا پل مختار بزودی بهره برداری شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سپس مابقی تکمیل شود و ضمن اینکه پیمانکار در کل مسیر در حین اجرای طرح است.
راستا اضافه کرد: قطعه چهار و نیم کیلومتری، پل ها، زیرسازی و روسازی و خاکبرداری در حال انجام می باشد و امید است به زودی زیر بار ترافیک رود و بخشی از مشکل مردم در این محور رفع شود.
وی تصریح کرد: بخش عظیمی از تصادفات استان در این محور رخ می دهد و حادثه خیز ترین نقطه در استان است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۱ درصد از تصادفات استان مربوط به این قطعه ۱۴ کیلومتری است و به همین دلیل در اولویت طرح ها قرار داده شده است.
راستا افزود: در محور یاسوج بابامیدان و سمیرم ۶۵ کیلومتر محور باند دوم احداث شده و بهره برداری شده است
وی ادامه داد: نیاز است کل محور باند دوم احداث شود زیرا که یکی از جاده های ترانزیتی کشور و استان بوده و دارای ترافیک بالایی شاید نزدیک به ۲۰ هزار داشته باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محور های شریانی و شناسنامه دار کشور است که باید به خاطر سرعت در آمد و رفت ترافیک و ایمنی حمل و نقل نیاز به احداث باند دوم دارد.
وی عنوان کرد: این پروژه از طرح های ملی است که در سال ۱۴۰۱ تقریبا ۴۶ میلیارد تومان کل محور اعتبار دارد.
راستا تصریح کرد: این محور در حوزه استان ۱۵۰ کیلومتر طول دارد که در سه نقطه در حال اجرا است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهمترین قطعه آن کمربندی یاسوج است که امید است هر چه زودتر به بهره برداری برسد و تلاش بر این است اعتبارات به موقع تخصیص داده شود.
وی تاکید کرد: سال ۱۴۰۱ هنوز تخصیصی داده نشده اما با پیگیری های انجام شده وزارت اعلام کرده که به زودی به این پروژه تخصیص صورت گیرد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰