بیش از ۱۵ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمدی در مرحله دوم کنکور شرکت می کنند

بیش از ۱۵ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمدی در مرحله دوم کنکور شرکت می کنند رئیس دانشگاه یاسوج گفت: ۱۵ هزار و ۶۸۰ داوطلب از این استان در دومین مرحله از برگزاری کنکور شرکت می‌کنند. به گزارش دفتر رسانه و پایگاه خبری تحلیلی و اطلاع رسانی جوانان کهگیلویه و بویراحمد“بهادر کرمی روز سه شنبه در

کد خبر : 29010
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تیر 1403 - 10:00
بیش از ۱۵ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمدی در مرحله دوم کنکور شرکت می کنندرئیس دانشگاه یاسوج گفت: ۱۵ هزار و ۶۸۰ داوطلب از این استان در دومین مرحله از برگزاری کنکور شرکت می‌کنند.

به گزارش دفتر رسانه و پایگاه خبری تحلیلی و اطلاع رسانی جوانان کهگیلویه و بویراحمدبهادر کرمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: از این تعداد پنج هزار و ۹۶۹ داوطلب مرد و ۹ هزار و ۷۱۱ داوطلب زن هستند.

 

وی ادامه داد: ۶۲ درصد از داوطلبان این دوره از کنکور را زنان و مابقی آنها را مردان تشکیل می‌دهند. کنکور در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه در حوزه‌های امتحانی مشخص شده برگزار می‌شود.

 

رئیس دانشگاه یاسوج ابراز کرد: آزمون کنکور علوم انسانی و ریاضی در روز پنج شنبه و علوم‌تجربی نیز در صبح روز جمعه برگزار می‌شود.

 

وی افزود: تعداد داوطلبان ریاضی ۷۶۷ نفرهستند که از این تعداد ۲۰۹ نفر زن و ۵۵۸ نفرآن‌ها را مردان تشکیل می‌دهند که ۵ درصد تعداد کنکوری‌های امسال هستند.

 

کرمی با بیان اینکه تعداد داوطلبان کنکور علوم انسانی چهار هزار و ۴۸۰ نفر هستند، گفت: ۲۹ درصد داوطلبان کنکور امسال را این گروه تشکیل می‌دهند.

 

وی تاکید کرد: ۳۲۷ نفر نیز در گروه هنر و ۵۲۳ نفر در گروه زبان با هم رقابت می‌کنند که به ترتیب دو و سه درصد از داوطلبان را تشکیل می‌دهند.

 

کرمی ادامه داد: ۹ هزار و ۵۸۳ داوطلب نیز گروه علوم تجربی را تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۶ نفر ازآن‌ها را زنان و سه هزار و ۵۳۷ نفر را نیز مردان تشکیل می‌دهند که ۶۱ درصد داوطلبان کنکور را تشکیل می‌دهند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://javanankohgiluyehboyerahmad.ir/