موحد و پژمان‌فر گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس/ انتخابات ۱۴ مرداد برگزار می‌شود

موحد و پژمان فر گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس/ انتخابات ۱۴ مرداد برگزار می‌شود سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از ثبت‌نام حجت‌الاسلام سید محمد موحد و حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر برای داوطلبی ریاست کمیسیون اصل ۹۰ در اجلاسیه اول مجلس دوازدهم خبر داد.   به گزارش ساسان عزیزی روزنامه نگار سیاسی و اجتماعی و

کد خبر : 30011
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مرداد 1403 - 12:40

وظایف و اختیارات کمیسیون اصل ۹۰ چیست؟سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از ثبت‌نام حجت‌الاسلام سید محمد موحد و حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر برای داوطلبی ریاست کمیسیون اصل ۹۰ در اجلاسیه اول مجلس دوازدهم خبر داد.

 

به گزارش ساسان عزیزی روزنامه نگار سیاسی و اجتماعی و مدیرمسئول پایگاه خبری جوانان”حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: زمان ثبت‌نام برای نامزدی ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده و پژمان فر و موحد دو گزینه داوطلبی ریاست این کمیسیون در اجلاسیه اول مجلس دوازدهم هستند.

 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآورشد: انتخابات ریاست کمیسیون اصل ۹۰ در جلسه مجلس در روز یکشنبه – چهاردهم مرداد ماه- برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر پیش از این رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس یازدهم بوده و اکنون نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی است و حجت الاسلام سید محمد موحد نیز پیش از این نایب رئیس کمیسون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بوده  و اکنون نماینده مردم شهرستان کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی است.

 

کمیسیون اصل نود یکی از کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی است که وظیفه محول شده به مجلس در اصل نودم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را انجام می‌دهد.

 

بر اساس ماده ۴۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی به منظور ساماندهی و کارآمدسازی مجلس و نمایندگان آن تشکیل می‌شود. این کمیسیون در رابطه با نظارت بر عملکردقوه مجریه، قوه قضاییه و قوه مقننه ( ازجمله خود مجلس) طبق اصول مختلف قانون اساسی به ویژه اصل نودم آن اقدام می‌کند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://javanankohgiluyehboyerahmad.ir/