اجلاسیه هزار و ۵۲۱ شهید تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

اجلاسیه هزار و ۵۲۱ شهید تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد اجلاسیه یک هزار و ۵۲۱ شهید تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با کنگره ملی ۲ هزار شهید این استان، شامگاه دوشنبه به میزبانی یاسوج در دهکده دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و خانواده شهدا برگزار شد.

کد خبر : 33176
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 شهریور 1403 - 20:42

 

به گزارش دفتر رسانه و پایگاه خبری تحلیلی و اطلاع رسانی جوانان کهگیلویه و بویراحمد”پس از برگزاری موفق و باشکوه نخستین همایش سرداران، امیران، فرماندهان و هزارو ۸۸۰شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱ مهر ۱۳۹۵، بار دیگر این افتخار و توفیق در استان محقق شد و پس از برنامه ریزی و تدارک هایی که از سال ۱۴۰۱ کلید خورد ، مهمترین رویداد فرهنگی و معنوی در این خطه شهید پرور برگزار و این کنگره بزرگ از ۶ اردیبهشت با برگزاری اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر گچساران وارد فاز عملیاتی شد.

 

اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی استان طی سه روز( شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۱۷ تا ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳ ) در بخش دهکده دفاع مقدسِ پارک مهرورزی شهر یاسوج برگزار شد.

 

در شب اول (۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳) این کنگره، برنامه فصل شیدایی با برنامه‌ها و کارهای هنری جدید به نمایش گذاشته شد، شب دوم (۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳) برنامه اجلاسیه نهایی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران، اقشار مختلف مردم و جامعه ایثارگران و خانواده شهدا، فرماندهان نظامی استانی و کشوری و مسئولان برگزار شد و شب سوم امشب (۱۹ شهریور) با اجرای مجدد برنامه‌های هنری و فرهنگی و با گرامیداشت یاد و خاطر ۱۵۲۱ شهید تیپ ۴۸ فتح استان و در قالب اجلاسیه شهدای تیپ ۴۸ فتح انجام شد.

 

استمرار اقتدار ایران اسلامی در گرو ادامه راه شهداست

 

نماینده ولی‌فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در جوامع بین‌المللی، بیان کرد: این اقتدار به برکت خون شهدا است که باید در حفظ آن کوشا بود و تنها راه حراست از این قدرت ادامه دادن راه شهیدان است.

 

آیت‌الله سید نصیر حسینی بیان کرد: در صدر اسلام رنج زیادی کشیده شد و زمانی که مردم بی خیال شدند، حادثه تلخ عاشورا اتفاق افتاد بتابراین باید مسلمان سبت به این قضیه هوشیار باشند.

 

وی تاکید کرد: در میان مومنین افراد شاخصی همچون شهدا آمدند کسانی که جوهره ارزشمندی دارند و خریدار جان آنها تنها خداست و مساله این است که انسان های می توانند به مقامی برسند که جان و مال آنها را خدا خریدار باشد.

 

نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد افزود: ممکن است انسانی بدون تربیت دینی به جایی برسد که هیچ ارزشی برای عالم آفرینش ندارد، اما خداوند پیامبر اسلام که با ایمان واخلاص بوده را به قیمت ‌و ارزشی می رساند که جان و مالش را خدا می‌خرد.

 

وی تاکید کرد: ما باید به این مساله توجه کنیم که نباید شهدا فراموش شود زیرا آنها برای تحقق آرمان های الهی و دین جنگیدند. اساس انقلاب امام ارزش های اسلام و دین بود.اگر حیات خبیثه طاغوت ادامه پیدا می کرد اثری از اسلام باقی نمی ماند.

 

آیت الله حسینی گفت: در سایه اسلام عزت و پیشرفت حاصل می شود و امروز جبهه انقلاب اسلامی یک جبهه گسترده و همه معادلات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی دنیای استعمار را در هم کوبیده است و همه استحکامات آنها را در حوزه نظامی درهم شکسته و این موضوع به برکت اسلام و خون شهدا است و این عزت باید حفظ شود.

 

وی بیان کرد: اگر راه شهدا فراموش شود راه اسلام گم خواهد شد و وقتی که اهلبیت علیهم السلام فراموش و منزوی شد جنایت های بیشماری رقم خورد یکی از آن حادثه تلخ عاشورا است.

 

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۳ هزار رزمنده، ۱۳ هزار نفر جانباز، بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر شهید و ۳۱۰ نفر آزاده در طول هشت سال دفاع مقدس استان نقش فعالی داشت اما حماسه پدخندق تاریخی ترین حضور آنان در جبهه ها بوده است.

 

۵۶ نفر شهدای کهگیلویه و بویراحمد زیر ۱۵ سال سن داشتند که از نظر شرعی حتی به سن تکلیف هم نرسیده بودند،از میان شهدای استان ۳۰۰ نفر سرباز، ۲۷۰ نفر پاسدار و یک هزار و ۲۳۰ شهید نیز بسیجی بودند.

 

کوچکترین شهید استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ ساله و پیرترین آنان ۶۷ ساله بود.بیش از ۹۹ درصد شهدای کهگیلویه و بویراحمد در خط مقدم جبهه شهید شدند که ۶۰۰ نفر آنان دانش آموز و ۷۸ نفر دانشجو بودند.

 

دو خانواده در این استان سه تن از فرزندانشان و ۲۳ خانواده نیز دو تن از عزیزانشان را در این جنگ تقدیم انقلاب اسلامی و میهن کردند.

 

روستاهای قاسم آباد جلیل و ده برآفتاب در شهرستان بویراحمد بیشترین شهید را از میان روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تقدیم انقلاب اسلامی کردند.روستای قاسم آباد جلیل در شهرستان بویراحمد تنها روستایی در ایران بوده که خود در زمان جنگ یک گردان رزمی داشت.

 

براساس این آمار ،کهگیلویه و بویراحمد با توجه به جمعیت ،بیشترین حضور رزمنده در جبهه های جنگ را به خود اختصاص داده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://javanankohgiluyehboyerahmad.ir/