استاندار:در فضای آرام فرایند انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است

استاندار:در فضای آرام فرایند انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرآیند دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فضایی آرام و با حضور گسترده شهروندان و مردم استان در حال برگزاری است. . به گزارش دفتر رسانه و پایگاه خبری تحلیلی و اطلاع رسانی جوانان کهگیلویه

کد خبر : 28566
تاریخ انتشار : جمعه 15 تیر 1403 - 12:26

استاندار:در فضای آرام فرایند انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری استاستاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرآیند دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فضایی آرام و با حضور گسترده شهروندان و مردم استان در حال برگزاری است.

.

به گزارش دفتر رسانه و پایگاه خبری تحلیلی و اطلاع رسانی جوانان کهگیلویه و بویراحمد”سید علی احمدزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته دسترسی همه اقشار مردم در مناطق عشایری،روستایی و شهری به صندوق های اخذ رای به صورت سیار یا ثابت فراهم شده و شهروندان می توانند با صرف کمترین زمان رای خود را به صندوق بیاندازند.

.

وی تصریح کرد:گزارش های دریافتی حاکی از آن است که حضور شهروندان کهگیلویه وبویراحمد در انتخابات امروز پررنگ تر از مرحله نخست در هشتم تیرماه امسال است.

.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از حضور گسترده شهروندان استان در شعب اخذ رای ابرازامیدواری کرد: مسوولان برگزارکننده همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا امنیت انتخابات تامین شود.

.

احمدزاده با اشاره به تجربه مرحله نخست انتخابات در جمعه هفته پیش بیان کرد:انتظار می رود که مردم همیشه در صحنه استان حضور در پای صندوق های اخذ رای را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.

.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران تجلی مردم سالاری است تاکید کرد: صرف نظر از انتخاب اصلح، حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای که به عنوان اعتماد به اصل نظام محسوب می شود، موضوع اصلی و مورد تاکید مسوولان نظام جمهوری اسلامی است..

.

در انتخابات دور اول ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد، از مجموع ۲۸۲ هزار و ۲۱۸ رأی صحیح آقای مسعود پزشکیان ۱۲۳ هزار و ۲۴۰ رأی معادل ۴۰ درصد، آقای سعید جلیلی ۱۰۲ هزار و ۱۱۲ رأی معادل ۳۹ درصد، آقای قالیباف ۵۵ هزار و ۳۴۸ رأی معادل ۱۸ درصد و آقای پورمحمدی با هزار و ۵۱۸ رأی، یک درصد آراء را کسب کردند.

.

۵۸۰ هزار نفر واجد شرایط در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم و ۸۳۵ شعبه اخذ رأی سیار و ثابت (شهری و روستایی) کار جمع‌آوری آرای مردم را انجام دادند.

.

تعداد تعرفه مصرفی ۲۹۱ هزار و ۳۸۳ تعرفه بوده و تعداد آرای مأخوذه ۲۸۸ هزار و ۹۳۷ رأی بوده است. تعداد آرای صحیح این دوره انتخابات ۲۸۲ هزار و ۲۱۸ رأی و شمار آرای باطله ۶ هزار و ۷۱۹ مورد بوده است.

.

در این دوره از انتخابات تعداد استعلام فوتی و تکراری به صفر رسید و میزان استعلام آنلاین ۹۸.۳ درصد و استعلام آفلاین ۱.۷ درصد بوده است.

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://javanankohgiluyehboyerahmad.ir/