با رای نمایندگان مجلس؛ جدول ۱۲ لایحه بودجه تصویب شد/ اختصاص ۳۶ همت به بخش فرهنگ

با رای نمایندگان مجلس؛ جدول ۱۲ لایحه بودجه تصویب شد/ اختصاص ۳۶ همت به بخش فرهنگ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت  با تصویب جدول ۱۲ لایحه بودجه با تخصیص ۳۶ همت به بخش فرهنگ موافقت کردند.   به گزارش ساسان عزیزی روزنامه نگار سیاسی و اجتماعی و مدیر

کد خبر : 24852
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 9:00

با رای نمایندگان مجلس؛

جدول ۱۲ لایحه بودجه تصویب شد/ اختصاص ۳۶ همت به بخش فرهنگ

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت  با تصویب جدول ۱۲ لایحه بودجه با تخصیص ۳۶ همت به بخش فرهنگ موافقت کردند.

 

به گزارش ساسان عزیزی روزنامه نگار سیاسی و اجتماعی و مدیر مسئول پایگاه خبری جوانان”نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه  با تخصیص ۳۶ همت به بخش فرهنگ در قالب جدول ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ موافقت کردند.

 

حمیدرضا حاجی بابایی در دفاع از مصوبه کمیسیون تلفیق در باره جدول ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: دولت در جدول ۱۲، برای مسائل فرهنگی ۳۶ همت اختصاص داده است.

 

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این در حالی است که در برنامه هفتم توسعه مصوب شده که یک درصد از اعتبارات شرکت های دولتی به بخش فرهنگ اختصاص یابد که میزان اعتبار این بخش طبق برنامه هفتم توسعه ۲۸ همت می شود.

 

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام در مجلس در مخالفت با جدول ۱۲ بودجه ۱۴۰۳ بیان داشت: نباید بدون حساب و کتاب به سازمان هایی که فعالیت و نتایج فعالیت های آنها مشخص نیست بودجه اختصاص داد.

 

احمد راستینه عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس در موافقت با این بخش از جدول ۱۲ لایحه بودجه تصریح کرد: بخش قابل توجهی از ۳۶ همت اعتبار اختصاص یافته به موضوع فرهنگ در جدول ۱۲ بودجه به تولید محتوا اختصاص یافته در حالی که پیش از این در بودجه های فرهنگی اعتباری به بخش تولید محتوا تخصیص نمی یافت.

 

وی اضافه کرد: در این جدول همچنین ۳ همت به مسائل پرورشی و ۲ همت به بخش ورزش اختصاص یافته است.

 

راستینه یادآورشد: علاوه بر این تخصیص اعتبار در قالب جدول ۱۲ لایحه بودجه با حساب و کتاب است و جزئیات مربوط به تصویب آیین نامه آن به طور دقیق پیش بینی شده است.

 

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفاع از جدول ۱۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در صحن مجلس گفت: توافق خوبی در مجموعه دولت بین سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های مرتبط درباره این بخش صورت گرفت.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: آنچه که در قالب جدول ۱۲ از طرف دولت به مجلس ارائه شد مجموعه کاملی بود و مجموعه‌ای هم که اکنون فراهم شده یک کار مهم و ماندگار است من از نمایندگان درخواست دارم که به این جدول رای قاطعی بدهند.

 

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس در واکنش به صحبت‌های جدید رحیمی جهان آبادی در مخالفت با جدول ۱۲ که عنوان کرد که بودجه بخش فرهنگ بر اساس این جدول بدون حساب و کتاب پرداخت می‌شود، اظهار داشت امسال اولین سالی است که این تقسیم انجام می شود و دیوان محاسبات نیز نظارت دقیق بر این امر دارد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://javanankohgiluyehboyerahmad.ir/