به منظور پاسخگویی برخط به مطالبات مردمی؛ وزیر فرهنگ در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور یافت

به منظور پاسخگویی برخط به مطالبات مردمی؛ وزیر فرهنگ در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور یافت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چهارمین بار در جریان پاسخگویی برخط هیات دولت به تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور یافت و پاسخگوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی

کد خبر : 20810
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1402 - 9:40

به منظور پاسخگویی برخط به مطالبات مردمی؛

وزیر فرهنگ در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور یافت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چهارمین بار در جریان پاسخگویی برخط هیات دولت به تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور یافت و پاسخگوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی خود در این وزارتخانه شد.

 

به گزارش ساسان عزیزی روزنامه نگار سیاسی و اجتماعی ” محمدمهدی اسماعیلی، پیش از این در سه برنامه این مرکز حضور یافته که در مجموع به ٣٢ تماس مردمی پاسخ داده و تمام مطالبات شهروندان هم تا حصول نتیجه پیگیری و بررسی شده است.

 

این هفتادمین برنامه مرکز ارتباطات مردمی  ریاست جمهوری در سامانه پاسخگویی برخط مسئولان در کوچه خدمت است.

 

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری  در مشروح این نشست گفت: وزارت فرهنگ یکی از وزارتخانه های تحول‌گرا بوده  و در دوره کنونی فعالیت این دستگاه در دولت سیزدهم با یک سیاستگذاری مطالبات و دغدغه ها در حال پیگیری است.

 

حجت‌الاسلام احمد صالحی در ارزیابی از عملکرد و پاسخگویی برخط وزیر فرهنگ، روند پاسخگویی این دستگاه را در تماس های مردمی مطلوب ارزیابی کرد.

رییس مرکز ارتباطات مردمی بلافاصله با یکی از شهروندان که مطالبه ای را در پاسخگویی وزیر فرهنگ به تماس های مردمی داشت، تماس گرفت.

 

شهروندی که از طیف خبرنگاران بود در گفت و گو با وزیر فرهنگ حمایت بیشتر از خبرنگاران را خواستار شد و وزیر فرهنگ پاسخ داد: در آغاز به کار فعالیت در این وزارتخانه در دولت مردمی حدود ۴ هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر بودند و امروز بیش از ١٢ هزار نفر عضو این صندوق شدند. یعنی رشد ٢٠٠ درصدی در همین ذیل شماری از خبرنگاران هم بیمه شدند.

 

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی حمایت های دیگری هم اعمال شده است و در بخش وام هم مطالبه شما پیگیری خواهد شد.

 

همچنین در ادامه خسرو معتضد در تماسی تلفنی با اسماعیلی گفت‌‌وگو کرد و وزیر فرهنگ به درخواست این تاریخ نگار پاسخ گفت.

 

شهروندی در آن‌سوی خط نسبت به هزینه عمره مفرده برای هر زائر که ۴۶ میلیون تومان است گلایه کرد و اسماعیلی در پاسخ گفت: متاسفانه در حوزه ثبت نامی‌های حج عمره و واجب با میراث بدی روبرو هستیم. میراث بد اینکه عمره حدود ٩ سال و حج واجب حدود ٢ سال به دلیل کرونا تعطیل شد و یک سال یک سوم اعزام شدند و اختلافاتی که در سال های مختلف ایجاد شد و اینکه ثبت نامی ها در دهه ٨٠ صورت گرفته بود.

 

وی ادامه داد: بنده و دولت مردمی فعالیت خود را در سال ١۴٠٠ شروع کردیم؛ یعنی ١٣ سال بعد از زمان ثبت نام شما. اقدامی که کردیم این بود با ارز نیمایی این سفر اتفاق بیفتد و در دولت فعلی به تصویب رسید و قیمت حمل و نقل که ١٧ میلیون تومان بود را  به ١٣ میلیون کاهش دادیم.

 

وزیر فرهنگ در ادامه توضیح داد: هزینه ما در کشور مقصد بر اساس ارز  است و قرار دادی که آن زمان سازمان با زوار بسته است بر اساس قیمت زمان اعزام است که آن هم ذکر شده و ما به دنبال این بودیم که تسهیلات ویژه برای زوار عمره و واجب فراهم کنیم کما اینکه همچنان پیگیر آن هستیم. ما روزها را کاهش دادیم که قیمت ها کاهش یابد و قبول هم داریم که هزینه امروز، هزینه زیادی نسبت به زمان ثبت نام است و ما هم میراث‌دار وضعیت موجود هستیم. اما دولت روی ارز ٣٨ هزار تومان قطعی کرده است.

 

اسماعیلی درباره اعزام هایی که هنوز اتفاق نیفتاده افزود: همه توافقات با کشور میزبان صورت گرفته بود و ٢٨ آذر هتل ها از پیش اجاره شده و اکنون در سازمان حج همه اقدامات را انجام داده‌ بودیم اما در لحظه آخر سازمان هواپیمایی عربستان سعودی با سازمان هواپیمایی ما دچار اختلاف فنی شدند و تلاش زیادی برای رفع آن شده که وزارت خارجه در حال پیگیری است.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم این مشکل را حل کنیم و در عین حال در دولت با بانک ها در حال گفت و گو هستیم تا تسهیلات ارزان قیمت برای عمره گزاران فراهم کنیم.

 

شهروند دیگری در آن‌سوی خط چند پیشنهاد را با وزیر فر هنگ در میان گذاشت که نخست درباره نحوه توزیع یارانه مطبوعات، دوم ارایه خدمات رایگان برای دارندگان هنرکارت در بخش موزه و سینما و  سوم سخت گیری به منظور تخصصی تر شدن در صدور مجوز نشریات و پایگاه خبری بود.

وزیر فرهنگ هم با دستور بررسی این موارد درباره هنرکارت پاسخ داد: ١۶٠٠ خدمت از طریق هنر کارت در حال ارایه است که در این لحظه مدیرعامل صندوق اعتباری هنری را برای توضیح به خط کرد.

 

مدیر صندوق اعتباری هنر نیز گفت: هنرکارت ٢ کارکرد اصلی دارد. نخست در حوزه هویتی و به عنوان کارت شناسایی هنرمندان و دیگری خدمات مختلف آن است که بیش از ١۶٠٠ خدمت  تخفیف دار فروشگاهی و اقامتی و درمانی را برخوردار است و خود کارت ویژگی منحصر به فرد دارد و آن اینکه برگشت نقدی دارد یعنی هر کسی در دستگاه های دور کشور استفاده می کند متناسب با سطح کارت درصدی از آن به کارت بازگشت داده می شود.

 

در ادامه وزیر فرهنگ در پاسخ به پیشنهاد آخر این شهروند درباره سخت گیری در صدور مجوز نشریات و پایگاه خبری گفت: از زمان فعالیتم در وزارت فرهنگ در هر چیزی افزایش داشتیم به غیر افزایش مجوز رسانه ها. یعنی در آغاز فعالیتم در وزارت فرهنگ ١٣ هزار  و ٩٠٠ مجوز رسانه صادر شده بود  که در این مدت ما ٣ هزار تا مجوز صادر کردیم.  یعنی این عدد کاهش داشته و به‌شدت در مجوزها سخت گیری می کنیم و اخیرا در هیات نظارت تصویب شد تا در این زمینه آزمون گرفته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://javanankohgiluyehboyerahmad.ir/