مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: برای حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع این استان کمبود نیرو داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: برای حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع این استان کمبود نیرو داریم.             به گزارش پایگاه خبری جوانان کهگیلویه و بویراحمد“سعید جاوید بخت در گفتگو با خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت : کهگیلویه و بویراحمد دارای یک میلیون

کد خبر : 5556
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 - 13:02
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: برای حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع این استان کمبود نیرو داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: برای حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع این استان کمبود نیرو داریم.

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری جوانان کهگیلویه و بویراحمدسعید جاوید بخت در گفتگو با خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت : کهگیلویه و بویراحمد دارای یک میلیون ۴۲۶ هزار و ۳۰۰ هکتار منابع ملی بوده که از این میزان ۸۷۳ هزار و ۶۰۰ هکتار جنگل و ۵۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار نیز مرتع است که توسط ۴۶ نیروی گشت مراقبت حفاظت و صیانت می‌شوند.

 

 

 

وی عنوان کرد: طبق استاندارد جهانی از هر ۸۰۰ هکتار باید یک جنگلبان حفاظت کند ولی در این استان به ازای هر ۱۷ هزار هکتار یک جنگلبان وجود دارد که شرایط سختی را برای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فراهم کرده است.

 

 

 

وی نیازی واقعی منابع طبیعی به نیروی گشت مراقبت را ۱۷۰ نفر عنوان کرد و افزود: حقوق ناچیز همین تعداد کم نیرو نیز دوماه پرداخت نشده که با این شرایط برای حفاظت از اراضی ملی نباید انتظار معجزه داشته باشیم.

 

 

 

جاوید بخت با تاکید بر اینکه نیروهای گشت مراقبت برای حفظ امانت آیندگان یعنی همان اراضی ملی از خود گذشتی می‌کنند، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها برای صدور مجوز به‌کارگیری نیروهای مورد نیاز گشت مراقبت مساعدت ویژه داشته باشند.

 

 

 

وی تصریح کرد: ۲۵ پاسگاه و ایست بازرسی داریم که باید ۷۵ نیرو داشته باشند ولی تنها ۱۲ نفر نیرو داریم و ۴۳ نفر در دو سال اخیر بازنشسته داشته‌ایم.

 

 

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: سرانه جنگل در این استان به ازای هر نفر ۶.۱ هکتار بوده و به دلیل کمبود اعتبار قادر به به‌کارگیری جنگلبان جدید نیستیم که رفع این مشکل نیازمند حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان جنگل‌ها است.

 

 

 

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۰ درصد جنگل‌های حوزه زاگرس از گذشته تاکنون دارای یک پوشش جنگلی مناسب بوده ولی متاسفانه سالانه به دلیل اقلیم، سخت‌گذر بودن و تعرض‌هایی که به عرصه‌های منابع طبیعی در فصل پائیز موقع کاشت ودر بهار بوته کنی گیاهان و تابستان به لحاظ پوشش جنگلی وآتش سوزی‌ها در سایه بی مهری مسئولان و متولیان امر رو به سوی نابودی می‌رود.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://javanankohgiluyehboyerahmad.ir/