نامگذاری بزرگراه بعثت تهران به نام شهید رئیسی/ نرخ کارت بلیت اقشار خاص به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت

نامگذاری بزرگراه بعثت تهران به نام شهید رئیسی نرخ کارت بلیت اقشار خاص به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت. همزمان با دویست و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه نامگذاری معبری به نام رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی بررسی و تصویب شد. به گزارش ساسان عزیزی روزنامه نگار سیاسی و اجتماعی و مدیر

کد خبر : 27432
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 - 12:20

به گزارش ساسان عزیزی روزنامه نگار سیاسی و اجتماعی و مدیر مسئول پایگاه خبری جوانان” همزمان با دویست و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه نامگذاری معبری به نام شهید آیت الله رئیسی بررسی و تصویب شد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: بر این اساس، نام بزرگراه بعثت از تقاطع میدان بسیج تا میدان بهمن در منطقه ۱۵ به نام شهید آیت الله ابراهیم رئیسی تغییر داده خواهد شد که یکی از بزرگراه‌های اصلی شهر است و این معبر به بزرگراه امام رضا متصل خواهد شد.

 

نرگس معدنی پورافزود: خیابان پاستور شرقی حدفاصل خیابان کارگر جنوبی و خیابان ولیعصر نیز به نام شهید رئیسی نامگذاری می‌شود و خیابان کوشک نیز به نام خیابان شهید امیر عبداللهیان نامگذاری خواهد شد که در محدوده وزارت امور خارجه است. معدنی پور تأکید کرد: نامگذاری مابقی معابر به نام دیگر شهدای خدمت نیز به تدریج انجام خواهد شد.

 

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفت: میدان پاستور و خیابان پاستور به همان نام سابق باقی خواهد ماند و تغییر نام تنها به بخش خیابان پاستور شرقی مربوط است.

 

نامگذاری بزرگراه بعثت و خیابان پاستور شرقی به نام شهید رئیسی

 

اعضای شورای شهر تهران همچنین بررسی یک فوریت لایحه اصلاحیه بند یکم مصوبه مجوز به شهرداری تهران برای کمک به آسیب دیدگان سیل سیستان و بلوجستان را تصویب کردند.

 

معاون برنامه ریزی و امور شورای شهرداری تهران در تشریح یک فوریت این لایحه گفت: با رای اعضای شورای شهر تهران و درشرایط مردم در سیستان و بلوچستان در پایان سال گذشته درخواست اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای کمک به مردم گرفتار در سیل در سیستان را ارائه کردیم.

 

مجید باقری افزود: با توجه به اینکه دوره مالی پرداخت‌ها به اتمام نرسیده است، برای رعایت دستوالعمل‌های مالی می‌خواهیم در اعتبارات سال جدید همان مبلغ کارسازی شود تا پرداخت شود و ابهام خاصی ندارد و با قید یک فوریت به شورای شهر آمده تا ابعاد آن در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود.

 

نامگذاری بزرگراه بعثت و خیابان پاستور شرقی به نام شهید رئیسی

 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین یک فوریت لایحه تعیین اجاره‌بهای کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات را با ۱۹ رأی موافق به تصویب رساندند.

 

ریاست شورای شهر تهران در این باره گفت: اضافه کردن هرگونه کیوسک با هر نوع سازه‌ای در هر کجای شهر تهران ممنوع است و شهرداری نیز نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

 

مهدی چمران افزود: کیوسکی تحت عنوان نمایشگاه مصالح ساختمانی در منطقه یک زیر پل ساخته شده و نمی‌دانیم چه الزامی داشته و این اقدام ممنوع است و حتما باید از شورا اجازه می‌گرفتند که چنین کاری نکردند؛ لذا به شهردار منطقه یک موضوع را اعلام خواهیم کرد تا در صورت تخلف این کیوسک تخریب شود.

 

رئیس شورای شهر تهران همچنین گفت: قیمت‌های جدید ارائه شده در کمیسیون‌ها بررسی خواهد شد و در نهایت ارقام در صحن شورا بررسی خواهد شد و به تصویب خواهد رسید.

 

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان این‌که سالانه باید دو درصد از کیوسک‌های موجود کاسته شود، افزود: شهرداری باید در خصوص این موضوع و همچنین نحوه قرارداد با کیوسک‌داران گزارشی را در صحن شورا ارائه کند.

 

نامگذاری بزرگراه بعثت و خیابان پاستور شرقی به نام شهید رئیسی

 

با تصویب شورا همچنین نرخ کارت بلیت اقشار خاص به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت. اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح بلیت و کرایه بلیت در شهر تهران برای اقشار خاص برای سال ۱۴۰۳ را تصویب کردند.

 

جعفر تشکری هاشمی رپیس کمیسیون حمل و نقل در تشریح جزییات این طرح گفت: براساس این طرح سقف مبلغ بلیت اقشار خاص مثل ایثارگران، دانشجویان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سال گذشته ۳۰۰ هزار تومان بود و پیش بینی شده به ۴۰۰ هزار تومان در سال جدید افزایش یابد تا قدرت خرید بلیت به اندازه سال گذشته باشد و این افزایش قیمت بلیت در سال جدید جبران شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://javanankohgiluyehboyerahmad.ir/