۸۲۱ مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی برق در زنجان رسید

۸۲۱ مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی برق در زنجان رسید دبیر علمی بیست و هشتمین همایش بین المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق گفت: براساس فراخوان داده شده ۸۲۱ مقاله فارسی و انگلیسی به دبیرخانه این جشنواره رسید. به گزارش ساسان عزیزی روزنامه نگار سیاسی و اجتماعی و مدیر مسئول پایگاه خبری جوانان”علی ابدالی روز

کد خبر : 24962
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 13:39
دبیر علمی بیست و هشتمین همایش بین المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق گفت: براساس فراخوان داده شده ۸۲۱ مقاله فارسی و انگلیسی به دبیرخانه این جشنواره رسید.

به گزارش ساسان عزیزی روزنامه نگار سیاسی و اجتماعی و مدیر مسئول پایگاه خبری جوانان”علی ابدالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه استان زنجان در صنعت برق، قطب قدرت کشور است، گفت: وجود شرکتهای سازنده بزرگ باعث شده است میزبانی این کنفرانس به استان زنجان داده شود.

 

ابدالی افزود: این کنفرانس معتبرترین کنفرانس برق است و ارزش و اعتبار بالایی در بین جامعه محققین و متخصصین دانشگاهی دارد.

 

وی با اشاره به مقالات رسیده به این همایش، افزود: این تعداد مقاله در مقایسه با بیست و هفتمین کنفرانس برق که سال گذشته در مشهد برگزار شد از نظر تعداد رشد ۹ درصدی دارد.

 

دبیر علمی بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی شبکه های توزیع نیروی برق با اشاره به پذیرش ۲۸۳ مقاله در این کنفرانس، گفت: ۸۹ مقاله به صورت حضوری طی ۱۵ نشست ارائه خواهد شد.

 

ابدالی اظهار داشت: در این کنفرانس ۱۷ کارگاه آموزشی برای ارائه مقالات برنامه ریزی شده است که در محل کارخانه های سازنده ایران ترانسفو، شرکت پارس سوئیچ، ترانسفورماتور سازی کوشکن و توسعه پست برگزار خواهند شد.

 

وی یادآور شد: این کنفرانس به صورت یک سال در میان در تهران و استانها برگزار می شود و دوره هشتم آن ۲۰ سال پیش در سال ۸۳ در زنجان برگزار شد.

 

ابدالی اضافه کرد: نمایشگاه تخصصی و جانبی نیز همزمان با بیست و هشتمین کنفرانس برگزار خواهد شد که شرکتهای مختلفی از سراسر ایران می توانند دستاوردها، محصولات و خدمات خود را در آن عرضه کنند که ۴۰ شرکت در این نمایشگاه تحت مسئولیت سندیکای صنعت برق حضور خواهند یافت.

 

وی گفت: چهار میزگرد تخصصی نیز به صورت پرسش و پاسخ با حضور مسئولین نشست ها با موضوعات انرژی های تجدیدپذیر، اثر خودروهای الکتریکی در شبکه های توزیع، مدیریت ریسک سیستم های شبکه های توزیع و مدیریت مصرف هوشمند برگزار می شود.

 

ابدالی همچنین با اشاره به داوران این کنفرانس، گفت: یک هزار و ۱۰۰ داور از سراسر کشور داوری مقالات این کنفرانس را بر عهده دارند.

 

شرکت بیش از هزار نفر در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان نیز در این باره گفت:‌ با برنامه ریزی های انجام شده بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق توسط انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران و همکاری این شرکت با ۲۰ محور در زنجان برگزار می شود.

 

پیام جوادی با بیان اینکه این کنفرانس به مدت سه روز از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه جاری برگزار خواهد شد،‌ افزود: بیش از یک هزار نفر از سراسر کشور از بخش دولتی صنعت برق، بخش خصوصی و دانشگاهی برق ایران در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

 

وی محورهای این کنفرانس را شامل خدمات مشترکین، حفاظت شبکه های توزیع، تجهیزات شبکه های توزیع، شبکه های هوشمند توزیع، کاهش تلفات شبکه های توزیع، مدیریت منابع انسانی، مالی و حقوقی، انرژی های تجدیدپذیر و تولید پراکنده، داده کاوی و کاربرد آن در سیستم های توزیع، برنامه ریزی،‌ طراحی و نظارت شبکه های توزیع، ساختمان های هوشمند و فناوری مرتبط، قابلیت اطمینان و تاب آوری در شبکه های توزیع و بازار برق بیان کرد.

 

جوادی همچنین سیستم های ذخیره ساز انرژی و خودروهای الکتریکی، فناوری اطلاعات و امنیت سایبری، سیستم اطلاعات جغرافیایی، مدیرت مصرف، مدیریت سمت تقاضا، رویت پذیری و کنترل پذیری بار، فناوری های نوین در صنعت برق، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، بهداشت، ایمنی و محیط زیست، بهره برداری، نگهداشت و مدیریت دارایی های فیزیکی در شبکه های توزیع، سیستم مدیریت توزیع پیشرفته،‌ اتوماسیون و دیسپاچینگ شبکه های توزیع را از دیگر محورهای این کنفرانس برشمرد.

 

وی تصریح کرد: طی مدت برگزاری کنفرانس ۱۶ کارگاه تخصصی و ۲ سخنرانی کلیدی در این خصوص ارایه خواهد شد.

 

جوادی اظهار داشت: این کنفرانس صبح روز چهارشنبه هفته جاری با سخنرانی دکتر حسین عسکریان ابیانه، رییس دائمی کنفرانس و رییس انجمن مهندسین برق و الکترونیک در دانشگاه زنجان آغاز خواهد شد.

 

وی کنفرانس شبکه‌های توزیع نیروی برق را از بزرگترین گردهمایی های علمی صنعت برقی ایران عنوان کرد و گفت:‌ این کنفرانس مورد توجه بخش دولتی و خصوصی برق ایران قرار گرفته است.

 

در اوایل سال ۱۳۶۸ و در جریان برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی برق، برگزاری کنفرانس مستقلی در خصوص شبکه‌های توزیع نیروی برق توسط زنده‌یاد دکتر قدرت الله حیدری مطرح و با موافقت محمد ملاکی مدیرعامل وقت شرکت توانیر در اوایل سال ۱۳۶۹ قرار شد که کنفرانسی تحت عنوان کنفرانس شبکه‌های توزیع نیروی برق در اردیبهشت ۱۳۷۰ در ایران برگزار شود.

 

این کنفرانس به جز در بازه زمانی سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۱ که برگزار نشد، در بقیه سال‌ها برگزار شد و در دوران همه گیری کرونا نیز به صورت مجازی ادامه یافت.

 

بیست و هفتمین کنفرانس از ۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ با همکاری انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران و شرکت توزیع نیروی برق مشهد در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://javanankohgiluyehboyerahmad.ir/