وزرای فرهنگ ایران و لبنان دیدار کردند؛ اسماعیلی: رئیس‌جمهور شهید ما پرچمدار حمایت از مقاومت بود/ وزیر فرهنگ لبنان: ایران با قدرت از این حادثه دردناک عبور می‌کند

وزرای فرهنگ ایران و لبنان دیدار کردند؛ اسماعیلی: رئیس‌جمهور شهید ما پرچمدار حمایت از مقاومت بود/ وزیر فرهنگ لبنان: ایران با قدرت از این حادثه دردناک عبور می‌کند محمد وسام مرتضی وزیر فرهنگ لبنان امروز یکشنبه (۱۳ خرداد) با حضور در وزارت فرهنگ با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت و

کد خبر : 26987
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1403 - 13:40

 

به گزارش ساسان عزیزی روزنامه نگار سیاسی و اجتماعی و مدیر مسئول پایگاه خبری جوانان” وزیر فرهنگ در این دیدار گفت: امیدوار بودیم این دیدار در شرایطی رخ می داد که ما در وضعیت سوگواری به سر نمی بردیم.

 

اسماعیلی با بیان اینکه از حضورتان و بیان همدردی و تسلیتتان تشکر می کنم، تصریح کرد: امیدوار هستم مثل همیشه حضورتان در ایران باعث تعمیق بیشتر ارتباطات فرهنگی هنری دو کشور شود؛ از حضورتان در مراسم گرامیداشت امام راحل نیز تشکر می کنم و به همراهان گرامی ایشان عرض خیر مقدم دارم انشاالله روزها و لحظات خوبی را در تهران تجربه کنند.

 

اسماعیلی در پاسخ به سخنان وزیر فرهنگ لبنان گفت: از اظهار لطف شما ممنونم و برای ما مایه دلگرمی است، لبنان پیشانی جبهه مقاومت در مبارزه با رژیم جنایتکار است.

 

وی افزود: خشونت و ددمنشی که رژیم سفاک صهیونسیتی از خود نشان می دهد روی جباران و ستمگران تاریخ را سفید کرده است و شاهد هستیم خون بی گناهان اسباب شرمندگی مجامع بین‌المللی را نیز به دنبال داشته است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مایه شرم است که کودکان و آوارگان در رفح اینگونه سلاخی شوند، تصریح کرد: تمدن غربی که وحشی بودن جزو ذات آن است سیاست سکوت و همراهی با رژیم صهیونسیتی را در پیش گرفته است.

 

وزیر فرهنگ گفت: ایران از هر سخنگاهی در سازمان ها و نهادهای بین‌المللی برای رساندن پیام مظلومیت مردم فلسطین استفاده می کند.

 

وی افزود: رئیس جمهور شهید ما پرچمدار حمایت از مقاومت، غزه و مسلمانان بی گناه این منطقه بود، در زمان حمله رژیم صهیونسیتی و جنایات چند ماه اخیر در چند اجلاس منطقه ای و جهانی همراه رییس جمهور شهید بودم و مشاهده کردم ایشان از هر فرصتی برای بیان مظلومیت مردم فلسطین و جنایات رژیم صهیونسیتی استفاده می کردند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در میان سوگی که در مساله غزه با آن مواجه هستیم، شاهد نقاط درخشش بسیار خوبی هم بودیم، حماسه جوانان حماس در به زانو درآوردن رژیم صهیونسیتی در عملیات ۷ اکتبر، دلاوری ها و قهرمانی های جبهه مقاومت در عراق و یمن، لبنان و سوریه مایه افتخار شده است.

 

وزیر فرهنگ گفت: سیلی سهمگینی که رژیم صهیونسیتی در عملیات وعده صادق از ایران و جبهه مقاومت خورد برای همیشه در تاریخ به عنوان نقطه ذلت صهیونیست‌ها ضبط شد.

 

وی افزود: وزارت فرهنگ و دولت ایران وظیفه خود می داند که حمایت های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را بر موضوع حمایت از جبهه مقاومت و غزه متمرکز کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید از جنابعالی به دلیل میزبانی از جایزه بین المللی فلسطین که اولین دوره آن در لبنان برگزار شد تشکر کنم، همه دوستان من از عمق علاقه، مهر و پذیرایی شما تمجید کردند، انشاالله دوره بعدی این جایزه هم به زودی برگزار خواهد شد و امیدوار هستیم با همکاری یکدیگر این اتفاق مهم را به پیش ببریم.

 

اسماعیلی با اشاره به سخنان وزیر فرهنگ لبنان در مورد ترجمه آثار نویسندگان مسیحی در مورد اهل بیت (ع) گفت: کار ترجمه کتب اندیشمندان مسیحی در مورد اهل بیت (علیهم‌السلام) توسط آقای خامه‌یار صورت گرفت که باید از این اقدام تشکر کنیم. در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که رهبر معظم انقلاب هم حضور داشتند پس از ارائه گزارش ها در این مورد، حضرت آیت الله خامنه ای از این اقدام ابراز خرسندی کردند.

 

محمدوسام مرتضی وزیر فرهنگ لبنان نیز در این دیدار با بیان اینکه مایل بودیم در شرایطی بهتر از وضعیت فعلی به تهران بیاییم، گفت: پیش از این با هماهنگی و همکاری خوب شما این فرصت برای ما مهیا شده بود و توانستیم با ریاست جمهوری فقید ایران ملاقات کنیم.

 

وی افزود: به خاطر دارم در آن ملاقات ایشان واژگانی را مطرح می کردند که بار معنایی خاص خودش را داشت و این دیدار در زندگی شخصی من بسیار تأثیرگذار بود.

 

محمدوسام مرتضی تصریح کرد: می دانم ایشان برای شما چقدر مهم بودند؛ ماجور باشید. طبیعی است که ایران با ضایعه جانکاهی مواجه شده است اما یقین کامل داریم ایران می تواند قوی‌تر و با ثبات تر از گذشته از این حادثه دردآور عبور کند و خودش را در همه سطوح ارتقا دهد.

 

وی افزود: در این مناسبت مایل هستم از جانب خود و به عنوان وزیر فرهنگ لبنان مراتب تسلیتم را به جنابعالی و همه ملت ایران ابراز کنم.

 

وزیر فرهنگ لبنان با تاکید بر اینکه نسبت به تقویت روابط فرهنگی فی مابین دو کشور پایبند هستیم، گفت: لبنان کشوری با تنوع فرهنگی، فکری و آثار متنوع است که مایل هستیم این تنوع فرهنگی خود را با ایران در تمامی سطوح به اشتراک بگذاریم.

 

وی افزود: همچنین باور داریم تقدیر الهی شامل حال ایران و لبنان شده است و این افتخاری است برای ما که همگی باهم در برابر رژیم منفور صهیونسیتی بایستیم.

 

محمدوسام مرتضی تاکید کرد: همچنین باور داریم رویارویی فرهنگی با رژیم صهیونسیتی یکی از مهمترین ابزارهای تقابل با این رژیم است و باید تمامی محاسباتمان را برای چنین رویارویی و تهدیداتی که از سوی آنها ممکن است گریبانگیر ما شود آماده کنیم.

 

وزیر فرهنگ لبنان گفت: در نهضت فرهنگی خود در لبنان کارهای بسیاری را در زمینه آگاه سازی و روشنگری افکار عمومی لبنان نسبت به خطرات رژیم صهیونسیتی که همه ما را تهدید می کند انجام می دهیم و از هر سخنگاهی برای نیل به این منظور استفاده می کنیم و این رژیم را به عنوان رژیمی نژاد پرست که کاری جز ویران کردن ندارد را به افکار عمومی مردم لبنان منتقل و به آنها گوشزد می کنیم.

 

وی افزود: همه امیدوار هستیم پیروزی در غزه و جنوب لبنان محقق شود و بعد از آن به تقویت روابط فرهنگی خود ادامه دهیم.

 

وی افزود: موضوع دیگر این است که با توجه به علاقه شخصی‌ام به اهل بیت (علیهم‌السلام) می خواستم از اهتمام شما برای ترجمه آثار مسیحیان لبنانی که در برای مناقب و ویژگی های اهل بیت (علیهم‌السلام) انجام داده‌اید ارج نهم و تقدیر کنم.

 

محمدوسام مرتضی افزود: مطمئن هستیم فداکاری ها در غزه صد درصد پیروزمندانه خواهند بود، انشاالله در داخل فلسطین کار فرهنگی بزرگی با یکدیگر انجام دهیم، در لبنان منتظر شما هستیم، یک بار دیگر از وقتی که به ما دادید تشکر می کنم.

 

میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی نیز در این دیدار گفت: از حسن میزبانی شما در جایزه جهانی ادبیات فلسطین تشکر می کنم، جایزه دوم فلسطین انشاالله در سال جاری شمسی و در سالگرد عملیات هفت اکتبر در بغداد برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: خدا را شاکر هستم تعداد آثاری که به دبیرخانه جایزه فلسطین در این دوره ارسال شده تقریبا نزدیک به سه برابر دوره قبل است.

 

نیلی گفت: در کشور ما نیز جریان‌ تولید ادبیات روایی از فلسطین به شدت توسعه یافته و تبدیل به موضوع رایج میان نویسندگان قوی کشور ما شده است.

 

وی با بیان اینکه این دستاوردها به برکت خون‌های ریخته شده مظلومان غزه است، افزود: این روایت کردن ها منجر به رسوایی بیشتر صهیونیست ها و بیداری ملت ها خواهد شد.

 

نیلی گفت: چندی پیش دوستانی از کشورهایی از قبیل الجزایر، یمن، سوریه و لبنان به ایران آمدند و با رییس جمهور شهید نیز دیدار کردند.

 

وی افزود: انشاالله در جایزه دوم فلسطین نیز از حضور و صحبت های شما استفاده کنیم.

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://javanankohgiluyehboyerahmad.ir/