رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران: از محاسن ارتباط الکترونیکی بین زندان ها و مراجع قضایی کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی های قضایی است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران: از محاسن ارتباط الکترونیکی بین زندان ها و مراجع قضایی کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی های قضایی است جلسه هم اندیشی برقراری ارتباط الکترونیکی زندان‌ها و بازداشتگاه های نظامی با سازمان قضایی استان تهران به میزبانی این سازمان برگزارشد. . به گزارش ساسان عزیزی روزنامه نگار

کد خبر : 27827
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 - 9:00

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران:

از محاسن ارتباط الکترونیکی بین زندان ها و مراجع قضایی کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی های قضایی است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران: از محاسن ارتباط الکترونیکی بین زندان ها و مراجع قضایی کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی های قضایی است
جلسه هم اندیشی برقراری ارتباط الکترونیکی زندان‌ها و بازداشتگاه های نظامی با سازمان قضایی استان تهران به میزبانی این سازمان برگزارشد.
.
به گزارش ساسان عزیزی روزنامه نگار سیاسی‌،اجتماعی و مدیر مسئول پایگاه خبری جوانان”رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران در این جلسه گفت: جلسه هم اندیشی و آسیب شناسی ارتباط الکترونیکی سازمان قضایی با ندامتگاه ها و بازداشتگاه های نظامی برای این تشکیل شده که بررسی کنیم چگونه می شود در یک بستر امن این ارتباط را به خوبی انجام دهیم و این موضوع قطعا شدنی است تا هیچ زندانی برای اعزام به مراجع قضایی بجز موارد خاص نداشته باشیم و قاضی ناظر زندان هم با استفاده از این بستر اقدامات قضایی و قانونی خود را اجرا کند.
.
علی افتخاری با بیان اینکه ارتباط الکترونیکی فی ما بین سازمان قضایی و نیروهای مسلح بیشترین منفعت را برای نیروهای مسلح دارد، اظهار داشت: در مجموعه سازمان زندان ها و دادسرا و دادگاه های عمومی و انقلاب در خصوص ارتباط الکترونیکی اقدامات خوبی انجام شده است و زندان های سراسر کشور به مراجع قضایی از طریق ارتباط الکترونیکی متصل شده اند و حسن این ارتباط تسریع در رسیدگی های قضایی بوده است.
.
این مقام قضایی افزود: از دیگر مزایای این ارتباط می توان کاهش اطاله دادرسی ، کاهش هزینه های اعزام متهمین و تهدیدات امنیتی در پرونده های مهم نام برد.
.
همچنین در ادامه مدیرکل سازمان زندان های استان تهران در جلسه هم اندیشی ارتباط الکترونیکی زندان‌ها و بازداشتگاه های نظامی استان تهران با سازمان قضایی گفت:ارتباط سازمان زندان ها پیش از این با مراجع قضایی برقرار شده است و اینکه تاکنون با ندامتگاه های نظامی متصل نشده است به این دلیل است که در استان تهران برخلاف سایر استان ها هر یک از یگان های نظامی مستقر در استان تهران بصورت جداگانه برای نیروهای خود ندامتگاه و بازداشتگاه اختصاصی دارند.
.
حیات الغیب ادامه داد: در چارچوب آئین نامه ابلاغی قوه قضائیه به سازمان زندان ها این ارتباط پپیش بینی و اجرایی شده است و بیش از ۹۰درصد دادرسی ها به صورت دادرسی الکترونیکی انجام می شود.
.
وی تاکید کرد: اداره کل سازمان زندان‌های استان تهران این آمادگی را دارد در ایجاد بستر ارتباط الکترونیکی بین ندامتگاه های نظامی و دادسرا و دادگاه های نظامی استان تهران همکاری لازم را داشته باشد.
.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://javanankohgiluyehboyerahmad.ir/