اظهارات وزیر ارشاد در خصوص ادغام خبرگزاری‌ها

اظهارات وزیر ارشاد; در خصوص ادغام خبرگزاری‌ها   وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته در حوزه رسانه کمتر از ۵ تا ۶ خبرگزاری دارند، گفت: ما در کشور دارای ۴۰ خبرگزاری هستیم که باید این خبرگزاری‌ها سر و سامان بگیرند.   به گزارش ساسان عزیزی روزنامه نگار سیاسی و اجتماعی” محمدمهدی اسماعیلی

کد خبر : 19198
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آذر 1402 - 13:00

اظهارات وزیر ارشاد;

در خصوص ادغام خبرگزاری‌ها

 

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته در حوزه رسانه کمتر از ۵ تا ۶ خبرگزاری دارند، گفت: ما در کشور دارای ۴۰ خبرگزاری هستیم که باید این خبرگزاری‌ها سر و سامان بگیرند.

 

به گزارش ساسان عزیزی روزنامه نگار سیاسی و اجتماعی” محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی دو سال فعالیت سیزدهم میزان پوشش همکاران رسانه‌ای و فرهنگی و هنری و اصحاب قرآنی ۴۰ درصد افزایش یافته است.

 

وی تصریح کرد: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم ۴ هزار نفر عضو صندوق بودند که این تعداد هم اکنون به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: عضویت اصحاب قرآنی نیز با رشد چمشگیر به عدد ۱۱ هزار نفر رسیده است.

 

اسماعیلی با اشاره به گسترده شدن چتر خدماتی صندوق افزود: همه پیشکسوتان بالای ۶۰ سال بیمه تکمیلی رایگان دارند و صندوق هنر خدمات پزشکی را به پیشکسوتان رایگان ارائه می‌کند و در حوزه فعالیت اقتصاد فرهنگ و هنر حضور دارند و از شخصیت‌های فرهنگی و کشورهای فعالیت دارد.

 

وی تصریح کرد: در برنامه هفتم تکالیف بیشتری برای صندوق در لایحه دولت پیش بینی شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رد موضوع ادغام خبرگزاری‌ها گفت: برنامه این است که خبرگزاری‌های دولتی را به استاندارد برسانیم، معاونت جدید امور رسانه‌ها و تبلیغات وزارت ارشاد در حال تدوین شاخص‌های سختگیرانه‌برای اعطای خبرگزاری ها است که به محض تصویب هیات نظارت اعلام خواهد شد.

 

اسماعیلی گفت: کشورهای پیشرفته در حوزه رسانه کمتر از ۵ تا ۶ خبرگزاری دارند، اما ما دارای ۴۰ خبرگزاری هستیم که باید این خبرگزاری‌ها سرو سامان بگیرند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://javanankohgiluyehboyerahmad.ir/