فرمانده سپاه فتح: دولت‌ها در زمینه عدالت و معیشت مردم کوتاهی کرده‌اند

فرمانده سپاه فتح: دولت‌ها در زمینه عدالت و معیشت مردم کوتاهی کرده‌اند فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وظایف دولت نسبت به مردم، گفت: دولت‌های مختلف در زمینه معیشت مردم، عدالت و امید آفرینی کوتاهی کرده‌اند.   به گزارش دفتر رسانه و پایگاه خبری تحلیلی و اطلاع رسانی جوانان کهگیلویه و بویرانمد”سردار

کد خبر : 3377
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 19:31
فرمانده سپاه فتح: دولت‌ها در زمینه عدالت و معیشت مردم کوتاهی کرده‌اند

فرمانده سپاه فتح:

دولت‌ها در زمینه عدالت و معیشت مردم کوتاهی کرده‌اند

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وظایف دولت نسبت به مردم، گفت: دولت‌های مختلف در زمینه معیشت مردم، عدالت و امید آفرینی کوتاهی کرده‌اند.

 

به گزارش دفتر رسانه و پایگاه خبری تحلیلی و اطلاع رسانی جوانان کهگیلویه و بویرانمد”سردار حمید خرمدل ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب «مرد روزهای سخت» اظهار داشت: در چند سال اخیر که در این استان حضور دارم، برای رونمایی از هیچ کتابی هرگز چنین جمعیتی را ندیده بودم، وارد مجلس که شدم به شک افتادم که درست آمده ام یا نه، که این موضوع جای شکرگزاری دارد.

 

وی افزود: از ما سوال شد که شهیدان ما برای چه و چرا رفتند؟ اتفاقا روی صحبت ما همینجاست و فصل ممیزی همه رزمنده‌ها، شهدا و جامعه ایثارگری با دنیای غرب همین است، در جنگ جهانی دوم بیش از ۶۰ میلیون انسان کشته شد، دو برابر جمعیت ایران در زمان جنگ، اما برای آن جمعیت نه کسی حرف می زند و نه مراسمی گرفته می شود، فیلم‌های زیادی ساخته شده اما از کشته‌های آنها یاد نمی‌شود.

 

خرمدل ادامه داد: حتی در جبهه مخالف هم کسی یادی از شهدای عراقی نمی‌کند، باکشته هایشان بااحترام رفتار نمی‌کنند، این رویه در ویتنام، آمریکا و … هم وجود دارد و افتخاری برایشان ندارد.

 

وی ابراز کرد: جای سوال اینجاست که چرا شهدای ما برایمان این‌قدر عزیز هستند و کتابی که بعد از ۴۰ سال منتشر شده اینگونه باعظمت و شکوه جمعیت جمع می‌شود

.

خرمدل بیان کرد: امروز هیچ کوچه و خیابانی نیست که بنام شهدای ما مزین نشده باشد، چرا چنین شده؟ چه فرقی بین شهدای ما و کشته‌های دیگران وجود دارد؟ آنها هم برای کشورشان جنگیدند اما این فصل ممیزی بسیار بسیار مهم دارد و آنهم در رهبری این مبارزات است.

 

وی یادآور شد: اگر رزمنده‌ای از کهگیلویه و بویراحمد در جای جای کشور حضور پیدا می‌کرد، در هر سنی که بودند، اگر اسیر ما که بعدا به زیبایی آزادگان نامیده شدند، اگر از آنها می خواستند زیر بار شکنجه هم بدگویی کنند، چنین نمی کردند و عنوان می کردند برای فرمان ولی رفتیم.

 

خرمدل خاطرنشان کرد: ما از دین و مکتبمان دفاع کردیم، آب و خاک فرع بر این مساله بود، پاسدار، بسیجی، ارتشی و هرکسی از جملات زنانیکه پشتیبانی می کردند با پخت نان، همه از دین خود می‌گفتند، ما هیچ رزمنده‌ای نداشتیم که بخاطر مسایل دنیوی به جنگ رفته باشد.

 

وی عنوان کرد: از این نظر است که کشته‌های کشورهای دیگر برایشان ارزش ندارد چون برای مادیات دنیوی رفتند، امروز اگر شهدا به صورت فیزیکی زنده شوند حتما ما را توبیخ می کنند، دولت در قبال مردم وظیفه دارد که معیشت مردم را تامین کند، در بحث عدالت، امیدآفرینی و معیشت قطعا وظیفه دارد.

 

خرمدل اضافه کرد: وظیفه اول دولت است درحالیکه کوتاهی صورت گرفته و اگر شهدای ما زنده شوند در قبال این کوتاهی‌ها دولت ها را توبیخ می‌کنند.

 

وی با اشاره به بحث ولایت اذعان کرد: شهیدان ما خط اولی فکریشان ولایت مداری است، مکتبشان مکتب امام حسین بود، ما نیز باید این مسیر را ادامه دهیم.

 

در پایان این آئین از کتاب «مرد روزهای سخت»، زندگینامه فردی و رزمی شهید سرافراز اسلام جبار فصیح مفرد با حضور فرماندهان، مدیران استانی و اقشار مختلف مردم رونمایی شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://javanankohgiluyehboyerahmad.ir/