معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت های بالایی که دارد می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت های بالایی که دارد می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود.           به گزارش پایگاه خبری جوانان کهگیلویه و بویراحمد“محسن منصوری در حاشیه بازدید از رودخانه بشار یاسوج با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های بسیار در حوزه

کد خبر : 7629
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 - 14:27
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت های بالایی که دارد می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت:

استان کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت های بالایی که دارد می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود.

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری جوانان کهگیلویه و بویراحمدمحسن منصوری در حاشیه بازدید از رودخانه بشار یاسوج با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های بسیار در حوزه گردشگری است، افزود: ساحل رودخانه بشار به طول ده کیلومتر در مرکز استان ظرفیت مهمی در مرکز استان است و انجام این پروژه برای شهر یاسوج ضروری است.

 

 

وی اظهارکرد: در ساماندهی ساحل رودخانه بشار علاوه بر تسهیل امر گردشگری شاهد کمک شایان به مدیریت بحران در مرکز استان خواهیم بود.

 

 

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در سفر دوم ریاست جمهوری به استان ساماندهی ساحل رودخانه بشار یاسوج را در دستور کار قرار خواهیم داد و سعی خواهد شد که در این زمینه مصوبات لازم صورت بگیرد.

 

 

همچنین سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به ظرفیت‌های استان به ویژه مرکز استان در زمینه گردشگری گفت: در صورت توجه دولت در زمینه گردشگری شاهد حضور سرمایه ‌گذاران در این حوزه و رونق استان خواهیم بود.

 

 

عیسی شهامت، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تصمیم بر این است که در حاشیه ساحل رودخانه بشار به طول ۱۰ کیلومتر ساحل سازی صورت گیرد. علاوه بر بحث گردشگری ساماندهی ساحل رودخانه بشار یاسوج از حوادث غیرطبیعی نظیر سیل و تهدید شهر یاسوج جلوگیری می‌شود.

 

 

 

 

منصوری معاون رئیس جمهور همچنین از تصفیه‌خانه اضطراری شهر یاسوج بازدید کرد. در این بازدید امید صالحی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: برای تکمیل این پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

 

 

وی خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کمک کند تا پروژه هر چه سریعتر به اتمام برسد.

 

 

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری بر حمایت دولت از طرح های زیرساختی به ویژه در حوزه آب تاکید کرد و گفت: حمایت دستگاه های مالی از جمله سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل و بهره برداری نهایی این دست پروژه ها نیاز است.

 

 

سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید افزود: یاسوج از جمله شهرهایی است که روان آب های زیاد دارد اما عدم هدایت درست منابع آبی برای مصارف مردم، باعث شده یکی از شهرهای دارای تنش آبی این استان باشد.

 

 

وی اظهار کرد: به واسطه جمعیت رو به افزایش مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قطعاً تولید آب گذشته، پاسخگوی نیاز مردم نیست و همین هم باعث شده مستمراً قطعی هایی را شاهد باشیم.

 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در راستای رفع مشکلات اساسی به ویژه در حوزه زیرساخت در سال های اخیر قریب به ۳۵ میلیارد تومان بودجه تخصیص داد و این پروژه را با بیش از ۷۰ درصد در همین دو سال به پیش برد و اکنون در یک قدمی بهره برداری قرار داده است.

 

 

احمدزاده تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه و البته به سرانجام رسیدن مخازن بزرگ ذخیره آب در دو نقطه مرکز استان به زودی مشکلات آب آشامیدنی در یاسوج و مناطق حاشیه ای آن تا حد بسیار زیادی مرتفع خواهد شد.

 

 

همچنین امید صالحی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۶ و با هدف رفع تنش آبی شهر یاسوج کلید خورد.

 

 

وی افزود: این پروژه طبق آنچه در افق طرح پیش بینی شده است، در فاز نخست قرار است ۲۰۰ لیتر آب بر ثانیه برای جمعیت ۶۰ هزار نفری فراهم کند.

 

 

صالحی اظهارکرد: تا چهار  سال پس از کلنگ زنی این پروژه تنها ۱۰ میلیارد تومان تخصیص و پیشرفت پروژه کمتر از ۲۰ درصد بود اما از سال ۱۴۰۰ به بعد با تزریق ۳۵ میلیارد تومان بودجه به این پروژه، اکنون فاز اول آن در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون همه تجهیزات مکانیکی و ابزار دقیق مجموعه نصب و راه اندازی شده و با تکمیل آبگیر در روزهای آتی شاهد تکمیل نهایی فاز اول این مجموعه خواهیم بود.

 

 

صالحی بیان کرد: برای تکمیل نهایی این پروژه نهایتاً ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

 

 

بازگشت کارخانه قند یاسوج به چرخه تولید اتفاق بزرگی است

 

 

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور در آستانه روز کار و کارگر در جمع کارگران کارخانه قند یاسوج حضور یافت و از کارخانه قند یاسوج که به همت ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در حال نوسازی ماشین‌آلات است و قرار است در سفر دور دوم دولت به بهره‌برداری برسد بازدید کرد.

 

 

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کارگران این کارخانه در بازگشت این واحد راکد به چرخه تولید  گفت: بازگشت کارخانه قند یاسوج به چرخه تولید اتفاق بزرگی برای استانی است که مشکل اشتغال دارد.

 

 

منصوری با اشاره به دیدار روز گذشته کارگران با مقام معظم رهبری افزود: ایشان در دیدار روز گذشته نکات مهمی پیرامون جامعه کارگری بیان فرمودند.

 

 

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: دولت در روابط کار و کارگر، معیشت کارگران و ارتقاء جایگاه کارگران حمایت‌ها و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

 

 

منصوری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان ابتدای سال فرمودند یکی از نقاط قوت دولت فعال کردن کارخانه‌ها و واحدهای نیمه کاره است.

 

 

وی با بیان اینکه کارخانه قند سال‌ها راکد مانده بود، ادامه داد: بازگشت این کارخانه به چرخه تولید اتفاق بزرگی برای استانی که مشکل اشتغال دارد است.

 

 

معاون اجرایی رئیس جمهور ضمن قدردانی از تلاش‌های ستاد اجرایی استان در بازگشت کارخانه قند به چرخه تولید گفت: ستاد در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

 

 

سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه گفت: کارخانه قند سال‌ها از تولید خارج شده بود اما ستاد احرایی پای کار آمده و صدای تولید به زودی از کارخانه تولید بلند می‌شود.

 

 

وی افزود: به همت ستاد اجرایی، مسئولان و کارگران امیدها در کارخانه قند زنده شده و جمع زیادی از کارگران به کار بازمی‌گردند و نیروهای جدید اضافه می‌شود.

 

 

احمدزاده بیان کرد: کار و تلاش در کارخانه قند یاسوج به طور جهادی در حال انجام است و به زودی خبرهای خوبی از این کارخانه به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

 

 

استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود

 

پیشنهاد معاون رئیس جمهور برای رفع مشکل زمین نهضت ملی مسکن یاسوج

 

 

معاون رئیس جمهور برای رفع مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج پیشنهاد داد.

 

 

محسن منصوری در حاشیه بازدید از پروژه کمربندی یاسوج در جمع خبرنگاران اختصاص اعتبار برای خرید زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را مشکل دانست و گفت: برای رفع مشکل کمبود زمین در یاسوج دو پیشنهاد توافق با بخش خصوصی و ایجاد شهرهای جدید در اطراف یاسوج مطرح است.

 

 

به گفته معاون اجرایی رئیس جمهور دولت متعهد است که مشکل زمین طرح نهضت ملی را حل و فصل کند.

 

 

وی با اشاره به سرعت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخشی از پیشرفت فیزیکی پروژه‌های استان در یک و نیم سال دولت سیزدهم انجام شده است و در دولت آیت الله رئیسی مصمم به رفع مشکلات پروژه ها هستیم.

 

 

منصوری با اشاره به اینکه برخی از پروژه ها با کمبود اعتبار مواجه هستند گفت: مشکل کمبود اعتبار پروژه ها در سفر دور دوم دولت به استان تامین می شود.

 

 

وی در خصوص ارزیابی عملکرد مجموعه مدیریتی استان گفت: استاندار و مجموعه مدیریتی در کهگیلویه وبویراحمد شبانه روزی پای کار هستند هر چند ممکن است نواقصاتی وجود داشته باشد.

 

 

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: از مجموعه مدیریتی استان حمایت می کنیم تا آنچه برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی کردند تحقق یابد.

 

 

منصوری با بیان اینکه اقدامات و تلاش های مجموعه مدیریتی استان شبانه روزی، منسجم و جهادی است، افزود: در دولت آیت الله رئیسی به هیچ مدیری چک سفید امضا ندادیم لذا هیچ مدیری حق تاخیر در خدمات رسانی به مردم را ندارند.

 

 

وی بیان کرد: میثاقی که میان دولت و مدیران است میثاق حل مشکلات است و در استان کهگیلویه و بویراحمد استاندار و مجموعه مدیریتی در تلاش برای حل مسائل هستند.

 

 

استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود

 

بازدید معاون رییس جمهور از پل سریز در محور یاسوج به اصفهان

 

 

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور به همراه سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پل سریز در محور یاسوج به اصفهان بازدید کردند.

 

 

در این بازدید راستا، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برآورد اولیه تکمیل پل سریز، ۷۷ میلیارد تومان بود، اما حالا ممکن است بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه آن شود.

 

 

 

وی افزود: تکمیل این پل نیاز به نقدینگی زیادی دارد؛ اما اگر تخصیص به موقع بیاید با همان ۱۱۰ میلیارد تومان به اتمام می‌رسد.

 

 

راستا اظهارکرد: در خصوص پروژه‌های راه اولویت ما در دور دوم سفر ریاست جمهوری، محور یاسوج-بابامیدان-سمیرم است، اگر آن را به اتمام برسانیم بسیاری از مشکلات تردد این استان و استان های همجوار به مرکز کشور رفع خواهد شد.

 

 

پیمانکار پل سریز نیز گفت: با توجه به این‌که این نقطه، یکی از نقاط حادثه‌خیز استان است، انتظار داریم به موقع اعتبار به آن تزریق شود.

 

 

وی یکی دیگر از مشکلات در خصوص تکمیل این پل را نبود دستگاه حفار و جرثقیل ۵۰ تنی عنوان کرد و گفت: دستگاه حفار در این خصوص در دسترس نداریم

 

 

مراسم کلنگ‌زنی اجرای پل سریز محور یاسوج – اصفهان بعد از سال‌ها معطلی در دولت سیزدهم، در تاریخ ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

 

 

 

استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود

 

طرح‌های گردشگری قابل توجهی در استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار دارد

 

 

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: طرح‌های گردشگری قابل توجهی در کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار دارد که باید نسبت به اتمام کار توجه شود و کارها ناتمام رها نشود.

 

 

محسن منصوری همراه با استاندار کهگیلویه وبویراحمد در بازدید از طرح تله کابین مهریان اظهار داشت: مجموعه استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد کمک کند تا مشکلات مربوطه حل و فصل شود.

 

 

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: زمین مورد نیاز برای طرح‌ها واگذار شود و برای اجرای طرح‌ها زمان در نظر گرفته و در صورت عدم اجرای کار زمین واگذار شده پس گرفته شود.

 

 

محمود باقری، مشاور طرح تله کابین تنگ مهریان یاسوج نیز گفت: این طرح به طول پنج و نیم کیلومتر پیش‌بینی شده است.

 

 

وی افزود: فاز اول ۲۰۰ میلیارد تومان که توسط سرمایه گذار تامین می‌گردد و در فازهای بعدی تا ۷۰۰ میلیارد تومان قابل افزایش است.

 

 

باقری اظهارکرد: تله کابین در تنگ مهریان یاسوج در فاز اول به طول هزار متر به مرحله اجرا خواهد رفت و پل معلق در فاز دوم با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود. ورزش‌های ابی، سورتمه، فضاهای رفاهی در این پروژه در نظر گرفته شده است.

 

 

در پایان ، مشاور طرح تله کابین تنگ مهریان یاسوج بیان کرد: اگر در واگذاری املاک منابع طبیعی تسهیل صورت بگیرد روند اجرایی پروژه سرعت خوبی می‌گیرد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://javanankohgiluyehboyerahmad.ir/