۹۰ درصد اعتبارات ملی و استانی در کهگیلویه و بویراحمد جذب شده است

۹۰ درصد اعتبارات ملی و استانی در کهگیلویه و بویراحمد جذب شده است   استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ درصد اعتبارات ملی و استانی جذب شده و در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد اعتبارات جذب نشده است که می طلبد تا ۳۱ شهریورماه ۱۰۰ درصد اعتبارات جذب شود.   به گزارش دفتر رسانه

کد خبر : 14310
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1402 - 8:20

 

به گزارش دفتر رسانه و پایگاه خبری تحلیلی و اطلاع رسانی جوانان کهگیلویه و بویراحمد”سید علی احمدزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اعتبارات نقد استانی ۹ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال بوده که حدود ۸۰۰ میلیارد ریال آن هنوز جذب نشده است.

 

وی افزود: اعتبارات نقد ملی در سال ۱۴۰۱، ۱۵ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان حدود یک هزار میلیارد ریال جذب نشده که اسناد در دست بررسی و پرداخت است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعتبارات ملی در سال ۱۴۰۱ رشد ۴۳۰ درصدی داشته است به گونه ای که اعتبارات تخصیص یافته ملی در سال ۹۹، حدود سه هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال بوده، در سال ۱۴۰۰، حدود ۹ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۹ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال است.

 

احمدزاده تاکید کرد: سال گذشته همه اعتبارات دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد جذب و یک ریال اعتبار برگشتی وجود نداشت.

 

وی ادامه داد: بنابراین نباید کم کاری صورت بگیرد و همه مدیران و فرمانداران پای کار باشند.

 

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد دولت سیزدهم این استان را ویژه دیده است، امسال ،سال جهش پروژه‌های عمرانی استان است و سفر دور دوم دولت به این خطه در حقیقت نقطه آغاز تحول و حرکت در مسیر توسعه استان را رقم زده است.

 

سید علی احمدزاده می گوید: ۱۶۰ هزار میلیارد ریال طی ۲سال برای حوزه زیرساختی استان در نظر گرفته شده است که در بسیاری از شاخص های زیرساختی از محرومیت خارج و استان سبز کشور می شویم.

 

وی ادامه داد که در دور دوم سفر دولت برای ۲ سال مبلغ ۱۳۰ هزار میلیارد ریال به استان اختصاص داده شد که قرادادهایی در این زمینه منعقد شده و باید ۴۰ درصد این مبلغ معادل ۶۵ هزار میلیارد ریال امسال اختصاص داده شود.

 

کاهش نرخ بیکاری یکی دیگر از دستاوردهای استان است که این شاخص مهم استان در تابستان ۱۴۰۰ و در ابتدای دولت سیزدهم ۱۰.۲ درصد بوده و در بهار ۱۴۰۲ ، به ۶.۹ درصد کاهش یافته است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://javanankohgiluyehboyerahmad.ir/